دانشنامه فنی

سازه های پارچه ای چیست؟

سازه های پارچه ای چیست؟

سازه های پارچه ای چیست؟

در معماری نوین سازه‌های مختلف طراحی شده که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص است. سازه‌های سازگار با طبیعت این روزها یکی از موضوعات محبوب در بین افراد مختلف شده که با اینکه پیشرفت‌های زیادی داشته هنوز جای پیشرفت وجود دارد. یکی از سازه‌های مانا و پایدار که از ایام گذشته مورد استفاده قرار گرفته، سازه‌ های پارچه ‌ای است که این روزها به صورت مدرن طراحی می‌شوند. آیا شما با متریال‌های مختلف به کار گرفته شده در این سازه‌ها و نحوه طراحی آنها آشنا هستید؟ ما در این مطلب می‌خواهیم شنا را با مزایای سازه‌ های چادری آشنا کنیم.

سازه پارچه‌ای چیست؟

از سال‌های دور عشایر چادرهای مخصوصی را در سفرهای خود سرپا می‌کردند که ایده سازه ‌های کششی از آنها گرفته شد. برای اولین بار در روسیه طراحی مدرن این‌ها توسط ولادیمیر شوخوف داده شد تا تحول بزرگی در معماری اتفاق افتد.

متریال بدنه و چادر در این‌ها بسیار حائز اهمیت است و جالب است بدانید که هیچ محدودیتی در ابعاد در ساخت آنها وجود ندارد. شاید بهتر باشد مزایای سازه‌ های پارچه‌ ای را با هم مرور کنیم.

مزایای سازه‌های پارچه‌ای

در طراحی محصولات فضای باز معماران با محدودیتی روبه­رو نیستند و به همین دلیل منحصربه‌فردترین سازه‌ها تعریف می‌شوند. در اکثر نقاط جهان در پروژه‌های بزرگ و کوچک از این موارد به دفعات استفاده شده و مطمئن باشید که در کشور نیز افزایش خواهند یافت. برخی از مزایای آنها را لیست می‌کنیم تا دلیل محبوبیت­شان را بدانید.

طراحی متنوع

با توجه به اینکه متریال به کار رفته در سازه‌ های غشایی انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد به همین دلیل تنوع طراحی بسیار بالا است. طراحان می توانند سازه های پارچه ای را مطابق با سلیقه شما و به صورت منحصر­به­فرد آماده کنند.

وزن سبک

یکی دیگر از مزیت‌های این سازه‌ها وزن سبک آنها است که نصب آنها را بسیار آسان کرده است. تنها بخش کوچکی از این سازه‌ها را فلزات تشکیل می‌دهند و سقف آنها با پارچه‌هایی از جنس پلی استر و … پوشانده می‌شود. با این وزن سبک این محصول در برابر عواملی نظیر باد، ضربه، باران، برف و … مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد.

سفارشی سازی

از مزایای سازه ‌های پارچه ‌ای می‌توان به سفارشی­سازی بودن آنها نیز اشاره نمود. این‌ها از پیش ساخته نیستند و می‌توان ابعاد، شکل، جنس و … را سفارش داد. البته سازه‌های کوچکی مثل آلاچیق به صورت از پیش­ساخته در برخی مراجع موجود است.

خرید سازه‌ های چادری

در خرید هر محصولی پارامترهای مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه شود. قطعا شما نیز هنگام خرید به کیفیت بیشتر هر چیزی توجه می‌کنید و به پارامتر نسبت کیفیت به قیمت حساس هستید. با انتخاب یک مرجع معتبر برای خرید، خیال شما از سفارش محصول آسوده خواهد بود.

شرکت سازه‌های پارچه‌ای و چادری ماهوت برترین و بزرگترین شرکت تولیدکننده این سازه‌ها در کشور است که با تضمین کیفیت محصولات خدمات ارزنده‌ای را به مشتریان عرضه می‌کند. شما می‌توانید با ما درباره سازه‌های دلخواه خود مشورت کنید.

جمع بندی

در دنیای مدرن شاهد سازه ‌های غشایی هستیم که مزایای به خصوصی دارند و به همین دلیل رفته­رفته در بسیاری از مجتمع‌ها از آنها استفاده می‌کنند. شما در این مطلب با سازه ‌های پارچه‌ ای و مزایای آنها آشنا شدید و همچنین دانستید که باید به یک مرجع معتبر نظیر ماهوت مراجعه کنید. شما می‌توانید با شماره تلفن‌های مندرج در سایت با ما در تماس باشید.