دانشنامه فنی

سازه های متحرک

سازه های متحرک

سازه های متحرک

سازه های متحرک آینده معماری‌های مدرن خواهند بود. سازه‌هایی که به‌راحتی قابلیت جابه‌جایی و باز و بسته‌شدن دارند. علاوه‌برآن بسیار زیبا هستند و می‌توانند نمای داخلی و خارجی ساختمان شما را نیز بهتر کنند. همچنین تزیین آن‌ها راحت و آسان بوده و شما در حین سادگی می‌توانید یک سازه زیبا و متفاوت داشته باشید. همچنین شما محدودیتی برای استفاده ندارید از سقف‌ها گرفته تا زمین ساختمان خود را می‌توانید متحرک کنید و از ظاهر جدید ساختمان خود لذت ببرید. در ادامه با همراه باشید تا بیشتر درباره سازه های متحرک صحبت کنیم.

سازه های متحرک به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

سازه های متحرک را می‌توان از نظر جنس و کارایی آن‌ها تقسیم‌بندی کرد. از مهم‌ترین سازه های متحرک می‌توان به چتر باز و بسته شونده، محصولات فضای باز، سازه های چادری متحرک، سازه های پارچه ای متحرک، سازه های متحرک فضای باز، سازه های متحرک روف گاردن، سازه های متحرک کافه رستورانی اشاره کرد.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که سازه های متحرک از نظر جنس نیز تقسیم‌بندی می‌شوند. این سازه‌ها معمولاً در سه جنس شیشه‌ای، پارچه‌ای و آلومینیومی تولید می‌شوند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. نمونه‌های پارچه‌ای این محصول ضد آب هستند البته که نمونه‌هایی نیز وجود دارند که در برابر آب و باران مقاوم نیستند.

 بهتر است قبل از خرید هدف خود را مشخص نمایید تا در آینده دچار مشکل نشوید. برای مثال سازه‌هایی که جنس آلومینیومی دارند نور خورشید را از خود عبور نمی‌دهند. اگر شما دوست دارید زیر سقف خود آفتاب بگیرید بهتر است به سراغ نمونه‌های شیشه‌ای و پارچه‌ای بروید.=

علت استفاده از سازه های متحرک

اولین دلیلی که مردم از سازه های متحرک استفاده می‌کنند مدرن بودن آن است. خیلی از ما دوست داریم خانه‌ها و ساختمان‌های هوشمندی داشته باشیم. سازه های متحرک کاملاً هوشمند هستند و شما می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید. در یک شب پرستاره خوابیدن زیر یک سقف شیشه‌ای متحرک واقعاً زیبا و جذاب خواهد بود.

این سازه‌ها کاملاً مقرون‌به‌صرفه تر هستند. اگر بخواهیم نمونه های عادی سازه های متحرک را بسازید مجبور هستید هزینه هنگفتی را بپردازید. برای مثال در زمینه ساخت سقف عدم استفاده از مصالح مرغوب دردسر ساز خواهد بود. همچنین ساخت چنین سقف هایی نیازمند زمان زیادی است.

این در حالی است که سقف‌های متحرک بسیار باکیفیت و مرغوب هستند و با هر آب‌وهوایی سازگاری دارند. این سازه‌ها پیش‌ساخته هستند و برای نصب آن‌ها نیاز نیست زمان زیادی را صرف کنید. علاوه‌برآن قیمت آن در مقابل نمونه ثابت کمتر و اقتصادی‌تر است.

شست‌وشوی راحت سازه های متحرک

یکی از دغدغه‌های مهم مردم بهداشت و شست‌وشوی وسایل است. برای مثال شست‌وشوی سقف‌های عادی و ثابت اصلاً راحت نیست و برای این کار به وسایل و ابزار زیادی نیاز داریم. این در حالی است که برای شست‌وشوی سازه های متحرک به چیزی نیاز نخواهید داشت.

برای شست‌وشوی آن‌ها کافی است که یک واترجت داشته باشید. فشار بالای واترجت‌ها به‌راحتی سازه های متحرک را تمیز می‌کند. البته در برخی مواقع جنس سازه های متحرک باعث می‌شود تا شما مجبور باشید از مایع‌های شست‌وشوی مخصوصی برای پاکیزگی آن‌ها استفاده کنید.

جمع‌بندی

در نهایت با سازه های متحرک آشنا شدیم. سازه‌هایی که به‌زودی کل دنیا را فرا خواهند گرفت. بهتر است شما نیز از معماری مدرن امروزی غافل نشوید و برای زیبایی بیشتر ساختمان‌های خود از انواع این سازه‌ها استفاده نمایید. از انواع این سازه‌ها می‌توان به چتر باز و بسته شونده، محصولات فضای باز، سازه های چادری متحرک، سازه های پارچه ای متحرک، سازه های متحرک فضای باز، سازه های متحرک روف گاردن، سازه های متحرک کافه رستورانی اشاره کرد که بهتر است بسته به نیاز خود یکی را انتخاب نمایید؛ اگر شما تابه‌حال تجربه استفاده از سازه های متحرک را دارید خوشحال می‌شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.