دانشنامه فنی

سقف پارچه ای متحرک – سقف اتوماتیک

سقف پارچه ای متحرک – سقف اتوماتیک

سازه چادری متحرک چیست؟

به سايبان ها و سقف هايي از جنس پارچه مخصوص (معمولا ضد آب و ضد UV) كه قابليت باز و بسته شدن اتوماتيك (جمع شدن برقي) داشته باشد سقف پارچه اي متحرك یا سازه چادری مي گويند .

تغييرات و تنوع آب و هوایی در مناطق و شهرهاي مختلف باعث می شود. که در هر منطقه از تکنولوژی های مناسب با آن آب و هوا استفاده شود. یکی از این تكنولوژي ها و رویکردهای مدرن استفاده از سقف متحرک است. که علاوه بر زیبایی و غنای ظاهري، به راحتی در هر اقلیمی قابل استفاده است. سقف متحرک که یکی از انواع سقف های برقی و اتوماتيك و سقف جمع شونده به شمار می رود  انواع مختلفی دارد و از متريال متنوع در ساخت آن استفاده می شود که اینجا ما به نوع پارچه ای  يا چادري آن می پردازیم و بر دو دسته ی ثابت و متحرک به شکل عام تقسیم می شود.

سايه بان و سقف پارچه اي

سقف های پارچه ای دیگر نسل جدیدی از سازه ها به شمار می آیند که سقف هایی با دهانه های بزرگ و به صرفه با استفاده از پوسته های پارچه ای صنعتی کاملا سبک ایجاد می شوند. با توجه به سبک بودن وزن پارچه، نیازی به پروفیل های بزرگ و سنگین نخواهد بود و همچنین با توجه به پیش ساخته بودن سیستم سقف پارچه ای، زمان اجرای پروژه به طور چشمگیری کاهش می یابد.

سقف متحرک پارچه ای از یک سیستم پارچه ای و آلومینیومی تشکیل شده است که بر روی ریل حرکت می کند. همان طور پیش تر گفته شد سقف های متحرک به دو نوع متحرک و ثابت دارند. به همین سبب در سقف های متحرک پارچه ای اتوماتیک که با نصب یک موتور، نیروی محرکه این سقف به وجود می آید، از طرفی با طراحی یک ریموت کنترل و یک دگمه، جمع شدن و باز شدن سایه بان پارچه ای به صورت خودکار و کنترل شده انجام می شود. اما در مدل سقف متحرک چادری مکانیکی و یا دستی، این عمل با دستی انجام می شود و از نظر هزینه ای نیز به صرفه تر است.

سقف متحرک برقی

مواد و متريال بکار رفته در این سقف ها پارچه های PVC با طول عمر و کارایی بالا و خاصیت ضد آب بودن و هوا بند بودن در عین سبکی است كه شركت سازه پارچه اي ماهوت به عنوان يكي از خوشنام ترين شركتهاي متخصص در اين صنعت معمولا از بهترين نوع پارچه هاي آلماني استفاده مي نمايد  . پروفیل های بکار رفته . در اینگونه سیستم های سقف پارچه ای همگی از جنس آلومینیوم با رنگ الکترو استاتیک می باشد . چراغ های بکاررفته در سیستم از LED می باشد که برای هارمونی بیشتر نورپردازی خاصی در زیر لایه پارچه ای جمع شو تعبیه شده. ومعمولا نیازی به نورپردازی مجدد محیط وجود ندارد.

موتور استفاده شده در سیستم سقف پارچه ای مختلف است  كه شركت سازه هاي پارچه اي ماهوت  معمولا بسته به درخواست مشتري موتورهاي شركت سامفي فرانسه (Somfy) را پيشنهاد و استفاده مي نمايد و همچنین امکان نصب سنسور هوشمند باران، برف و یا آفتاب بر روی سیستم های مذکور وجود دارد؛ بدین صورت که با تنظیم سنسور، دیگر نیازی به دستور و حضور کاربر نمی باشد و در صورت شروع برف و باران بصورت کاملا اتوماتیک بسته می شود. شایان ذکر است که تلفیق این سقف ها با شیشه های متحرک دور تا دور استفاده از محیط را بهینه می سازد.

برای دیدن پروژه هاي این محصول کلیک کنید.

سقف پارچه ای متحرک – سقف اتوماتیک

روف گاردن – پشت بام سبز – طراحی و چیدمان پشت بام

کاربرد سقف متحرک پارچه ای در کجاهاست؟

از سقف متحرک پارچه ای در مکان های مختلفی مانند روف گاردن .می توان استفاده کرد و از جمله سقف هایی است که دامنه و تنوع مصرف دارد. همچنین از سقف پارچه ای ثابت و سقف متحرک پارچه ای. به عنوان سایه بان در برابر نور خورشید و حفاظت در برابر باد و باران استفاده می شود. سقف متحرک پارچه ای را می توان در مکان های مختلف. با کاربری های متفاوت استفاده کرد و اما مکان هایی که بیشترین کاربرد را دارند شامل:

سایبان استخر فضای باز: برای محافظت و تمیز نگه داشتن استخر و اطراف آن از آلودگی و کثیفی؛ یکی از گزينه هايي که می توان استفاده کرد سقف متحرک پارچه ای است، از این رو علاوه بر محفوظ ماندن استخر از آلودگی، نمای ظاهری خوبی هم به وجود می آید.

 

سقف متحرک رستوران و سایه بان کافه ها و رستورانها:

  اگر فضای رو بازی داشته باشد و یا بخواهد به طریقی از فضای جلوی کافه ی خود استفاده کند . یکی از انتخاب های بسیار پرطرفدار و مناسب سقف پارچه ای متحرک می باشد. که می توان با در اختیار داشتن چنین سقفی در ریزش های جوی و آفتاب از آن استفاده کرد . با این کار رضایت مندی مشتری ها را به حداکثر رساند.

 

سازه های چادری استادیوم:

برای محافظت تماشاگران در یک استادیوم می توان از سازه های چادری استفاده کرد. یکی از گزینه های مورد استفاده سایبان پارچه ای متحرک برای استادیوم هایی مانند زمین فوتبال، زمین تنیس و… می باشد تا درهنگام برگزاری مسابقات که همراه با آب و هوای بد جوی مانند طوفان و باران های شدید یا در زمانی که  شدت تابش نور خورشید زیاد است مسئولان با بستن سقف متحرک تماشاگران را از این شرایط جوی محافظت کنند.

سقف اتوماتیک گلخانه:

یکی از گزینه های مناسب برای کنترل نور خورشید ، باد و… در فضاهایی مانند گلخانه می تواند پوشش سقف اتوماتیک باشد. برای ایجاد شرایط مناسب در داخل گلخانه. بسته به گیاهان این مکان با باز کردن و بستن سازه پارچه ای متحرک می توانند. شرایط مناسب را در این مکان ایجاد نمایند.

سقف تراس و روف گاردن

برای ایجاد یک مکان زیبا در تراس ها و روف گاردن منازل و باغ ها و روف گاردن ساختمانها  می توان از سازه کششی چادری متحرک استفاده کرد. تا علاوه بر زيبايي مانع تابش مستقيم نور خورشيد و ريزش باران و برف به زير سقف شد .

سقف استخر اتوماتيك

شركت سازه هاي پارچه اي ماهوت

ما در شركت سازه هاي پارچه اي ماهوت اکنون مفتخریم به لطف خداوند متعال و همت تیم طراحی و فنی شرکت سازه های پارچه ای ماهوت، خوشنام ترین برند در این حوزه پروژه های بسیاری را طراحی و اجرا نماییم . که از آن جمله می توان به پروژه هتل اسپیناس پالاس و هتل مارینا و کیبل اسکی کیش و مجموعه هواپیمایی ماهان و …. بسیاری از پروژه های دیگر اشاره کرد.

آدرس سایت شرکت سازه های پارچه ای ماهوت www.mahoot.ir

شركت سازه هاي پارچه اي ماهوت با افتخار آماده مشاوره و پاسخگويي به شما در مورد سازه هاي پارچه اي ثابت و متحرك خواهد بود . براي كسب اطلاعات بيشتر با ما در تماس (36428179-021) باشيد .