دانشنامه فنی

راهنمای انتخاب انواع آلاچیق مدرن

راهنمای انتخاب انواع آلاچیق مدرن

راهنمای انتخاب انواع آلاچیق مدرن

آلاچیق در دنیای کنونی یکی از سازه‌های مورد علاقه افراد به‌ویژه برای استفاده در دکوراسیون فضای باز است. گذراندن ساعاتی خوش در بیرون از خانه و ویلا یا فضای رستوران و هتل همان چیزی است که اکثر افراد برای داشتن آن هزینه می‌کنند.

اما در این بین، آلاچیق مدرن سبکی امروزی، مینیمال و زیباست که در صورت انتخاب و طراحی مناسب می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را برای هر فرد فراهم کند. بسته به شرایط آب و هوایی محل و نوع کاربرد، این سازه در دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. اطلاع از انواع مدل‌ها و همچنین نکاتی که برای انتخاب طراح و مجری باید در نظر گرفت، می‌تواند راهنمای مناسبی برای هر فرد در جهت ایجاد فضایی دل‌نشین برای محل سکونت یا مکان تجاری وی باشد.

دسته‌بندی آلاچیق مدرن بر حسب نوع کاربرد

اینکه سازه شما در فضای باز استفاده می‌شود یا برای مسقف کردن بخشی از فضای داخلی، نوع کاربرد دیگری را برای این آلاچیق‌ها تعریف می‌کند. نوع فضای باز یک سازه زیبا و بادوام است که در محل مورد نظر برای محافظت در برابر آفتاب یا باران و برف کاربرد دارد. انواع آلاچیق مدرن ویلایی یا آلاچیق مدرن روف گاردن دسته‌های اصلی نوع فضای باز را تشکیل می‌دهند.

به‌طور معمول جنس بدنه آن‌ها، از فولاد آلیاژی و سقف آن از پارچه‌های پلی‌استر مقاوم در برابر شرایط جوی نامطلوب تشکیل شده است. همراه سفارش این مدل، می‌توانید از انواع محصولات فضای باز مانند چتر و آفتاب‌گیر، تاب ویلایی و مبلمان نیز برای تکمیل دکوراسیون خود استفاده کنید.

دسته‌بندی آلاچیق مدرن بر حسب نوع جنس سایبان

آلاچیق مدرن پارچه‌ ای و چادری یکی از انواع پرکاربرد و زیبای مورد استفاده در فضای باز هستند. در انتخاب مناسب‌ترین نوع، لازم است پارچه به‌کار رفته دارای استحکام و قدرت کششی در سطح عالی، مقاومت در برابر نور آفتاب و قابلیت خود تمیزشوندگی باشد. در صورت کیفیت و طراحی مناسب، این محصولات را بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توان در مناطق بادخیز نیز استفاده نمود.

مدل‌های مختلفی از این محصول وجود دارد که بر حسب نوع کاربرد و پیشنهاد مجری، قابل سفارش هستند. انواع دارای سقف متحرک با قابلیت کنترل از راه دور، نوع تک ستون یا بدون سازه میانی، نوع مورد استفاده به‌عنوان سقف پارکینگ خودرو و نوع باز یا بسته شونده از جمله مدل‌های متنوعی هستند که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

انتخاب مجری نقطه نهایی یک اجرای با کیفیت

تغییرات دنیای امروز به حدی است که نمی‌توان از نقش تجربه و دانش روز در انتخاب طراح و مجری آلاچیق  مدرن گذشت. در کنار این دو عامل، انتخاب جنس و کیفیت مناسب مصالح، طراحی هوشمندانه، مهندسی شده و مطابق استاندارد به همراه پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسب نکاتی هستند که بیش از همه چیز باید به آن‌ها دقت کنید.

اما با توجه به اینکه افراد برای انتخاب نهایی در اکثر موارد ممکن است دچار تردید شوند، بهره‌گیری از خدمات کارشناسی پیش از خرید راهنمای خوبی در جهت سپردن کار به بهترین متخصصان خواهد بود. انتخاب آگاهانه حق هر فردی است که در دنیای پر از رقابت امروزی بهترین‌ها را مد نظر دارد. شرکت سازه های پارچه ای و چادری ماهوت این افتخار را دارد تا با کوله‌باری از تجربه در کنار عزیزانی باشد که تخصص را اولویت خود قرار می‌دهند.