دانشنامه فنی

سایبان استخر ، اشراف بند ، معماری پارچه ای ماهوت

سایبان استخر ، اشراف بند ، معماری پارچه ای ماهوت

استخرهای روباز در محل زندگی و در باشگاه‌های ورزشی، مکانی آرامش بخش برای رفع خستگی و فراغت از کارهای روزانه ما هستند. استخرهای روباز باید دارای فضای تمیز و پاک و در عین حال ایمن باشند تا بتوان آنها را مکانی مناسب برای لذت بردن دانست و جمع خانواده و دوستان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. اگر استخر روباز سايه بان استخر نداشته باشد، در فصول گرم سال مدام در معرض تابش مستقیم آفتاب و در فصول سرد سال در معرض جریان سرد هوا و برف و باران خواهد بود. اما باید گفت استخر روباز همانطور که از نامش پیداست باید قابلیت روباز خود را حفظ کند و عملا سقف آن باید آسمان باشد! پس برای حل کردن مشکلاتی که گفته شد و در عین حال لذت بردن از فضای باز چه می‌توان کرد؟ استفاده از سایبان بر روی استخر و اطراف آن و همچنین فراهم نمودن مکانی برای استراحت و نشستن در زیر سایه آن می‌تواند بهترین راهکار باشد. شرکت سازه‌های پارچه‌ای ماهوت با ارائه راهکارهای بسیار مناسب در این زمینه، می‌تواند لذت استفاده از استخر روباز را برای شما دو چندان کند.

سایبان‌های استخر ماهوت با طراحی منحصربه‌فرد و زیبا، قابلیت‌های بسیاری را برای صاحبان استخرهای روباز فراهم می‌آورد. این سایبان‌ها با جلوگیری از کثیف شدن آب در اثر ریزش برگ و وزش باد از یک سو، و حفظ دمای مناسب آب و جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آب در تابستان و یخ زدگی در زمستان از سوی دیگر بسیار مفید هستند. این سایبان‌ها به عنوان یک لایه محافظ بر روی محدوده استخر و اطراف آن قرار می‌گیرند.

سایبان‌های استخر ماهوت علاوه بر زیبایی منحصربه‌فردی که دارند، میزان استفاده از مواد شیمیایی تمیز کننده آب استخر و خطرات جانبی استفاده از آنها را نیز به میزان چشمگیری کاهش می‌دهند.

 

قابلیت‌های سایبان‌های استخر ماهوت

مطمئنا استفاده‌کننده‌گان از سایبان تمایل دارند گاهی آنها را باز کنند تا از نمای روباز استخر نیز بهره‌مند شوند. سایبان‌های استخر ماهوت این قابلیت را دارند که به دو صورت اتومات برقی و دستی باز و بسته شوند تا بیشتر میزان رضایت و راحتی در استفاده از آنها بیشتر حاصل شود.

پوشش پارچه‌ای سایبان‌های استخر ماهوت قابلیت چاپ پذیری نیز دارد به صورتی که در استخرهای مجموعه‌های بزرگ و محل‌های تجاری مانند باشگاه‌های ورزشی و هتل‌ها می‌توان از آنها به عنوان سطوح تبلیغاتی نیز استفاده کرد.

پارچه‌های کششی استفاده شده در سایبان‌های چادری ماهوت مانع عبور اشعه مضر UV نور خورشید می‌شود. همانطور که می‌دانیم وجود قطرات آب بر روی پوست بدن خاصیت زره‌بینی پیدا می‌کند و در زیر تابش مستقیم آفتاب باعث آفتاب سوختگی شدید می‌شود. استفاده از سایبان‌های استخر ماهوت باعث محافظت پوست در هنگام شنا در استخر می‌شود.

پارچه‌های استفاده شده در سایبان‌های استخر ماهوت دارای دوام بسیار بالا بوده و با گذشت زمان در برابر نور خورشید هیچ‌گونه تغییری در رنگ آنها به وجود نخواهد آمد و از کیفیت آنها کاسته نخواهد شد. این پارچه‌ها همچنین به علت داشتن مقاومت گرمایی و عدم انتقال حرارت و نیز عایق بودن در برابر رطوبت و آب، مانع از تبخیر بسیار سریع آب استخر در اثر تابش نور خورشید و کاهش سطح آب در طول فصل تابستان می‌شود.

 

یک سازه با چندین ویژگی مناسب

همانطور که گفته شد سازه‌های کششی ماهوت مزیت‌های بسیاری را برای استخرهای فضای باز به همراه می‌آورند. مهندسین شرکت ماهوت با طراحی خاص و منحصربه‌فرد سازه پارچه‌ای، ویژه‌ی محل مورد نظر شما باعث جلوه‌ی زیباتر استخر روباز و فضای اطراف آن می‌شوند. سایبان‌های کششی استخر ماهوت در اشکال و طرح‌های متفاوتی قابلیت اجرا شدن دارند و تنوع در اجرای آنها بسیار است به گونه‌ای که هر سلیقه‌ای را جذب می‌کنند. از سایبان‌های استخر ماهوت برای پوشش روی استخر، فضای اطراف آن و آلاچیق‌های اطراف استفاده کرد به گونه‌ای که طراحان و معماران می‌توانند با استفاده از آنها دکوراسیون و محوطه اطراف خود را به گونه‌ای طراحی کنند که یکپارچگی بسیار زیبا و خاصی در محوطه ایجاد شود.

ویژگی‌های سایبان‌های استخر روباز ماهوت عبارتند از:

  • کاهش میزان آلودگی آب استخر و مصرف کمتر مواد شیمیایی تمیز‌کننده آب
  • کاهش تبخیر آب در فصل تابستان و جلوگیری از یخ زدگی در فصل زمستان
  • وزن کم
  • استفاده از متریال با استحکام بالا و مقاوم در برابر انواع آب و هوا
  • نصب سریع و آسان
  • استفاده از مواد مقاوم در برابر آتش‌سوزی
  • نمای بسیار زیبا در مقایسه با سقف‌های سنتی استخرهای روباز
  • طول عمر بسیار بالا
  • طراحی شده برای جلوگیری از انتقال اشعه UV آفتاب
  • قابلیت نصب به صورت دستی و اتوماتیک برقی جهت سهولت در استفاده

 

استفاده از سایبان‌ها و چترهای مخصوص استخر ماهوت این اطمینان را به شما می‌دهد تا فضای استخر خود را به بهترین شکل و با مناسب‌ترین قیمت مسقف نمایید. استفاده از سقف‌های برقی استخر ماهوت راحتی و آسودگی بیشتری نیز برای شما فراهم می‌کنند.

کارشناسان ما در شرکت سازه‌های چادری ماهوت آماده ارائه مشاوره به شما در زمینه انتخاب بهترین نوع سازه جهت مسقف نمودن فضای استخر شما هستند.