دانشنامه فنی

پوشش،تکمیل و رول کردن پارچه در معماری پارچه ای

پوشش،تکمیل و رول کردن پارچه در معماری پارچه ای

پوشش،تکمیل و رول کردن پارچه در معماري پارچه اي

پارچه های بافته شده مورد استفاده در معماري پارچه اي تحت تاثیر عوامل بیشماری هستندکه بر روی دوام و در نتیجه کیفیت آنها تاثیر خواهد گذاشت.بعلاوه در ساخت پارچه های بافته شده باید کلیه عوامل وابسته به بار گذاری مانند بارهای متناوب ،میزان بارگذاری ،خزش و همچنین کلیه عوامل مستقل از بارگذاری مانند اثرات گذشت زمان ،آب وهوای طبیعی و تاثیرات جوی ناشی از آلودگی ،مدنظر قرار می گیرند.

عوامل تاثیر گذار بر پارچه های بافته شده

پارچه های بافته شده علاوه بر داشتن مسئولیت سازه ای باید در مقابل تأثیرات بیولوژیکی و شیمیایی نیز مقاومت کرده و تقریباً غیر قابل اشتغال باشند. اين پارچه ها مي توانند با طول عمر زياد در انواع سازه هاي چادري مانند سايه بان ، آلاچيق پارچه اي ، پاركينگ و سقف چادري ، چتر بازوبسته شونده ، سايه بان استخر ، سايه بان فروشگاه، اشراف بند پارچه اي ، نما پارچه ، و ساير معماري پارچه اي توسط شركتهاي معتبر و حرفه اي مانند شركت سازه هاي چادري ماهوت استفاده گردند .

مقاوم کردن پارچه

پارچه های بافته شده تحت تاثیر عوامل بیشماری هستندکه بر روی دوام و در نتیجه کیفیت آنها تاثیر خواهد گذاشت.بعلاوه در ساخت پارچه های بافته شده باید کلیه عوامل وابسته به بار گذاری مانند بارهای متناوب ،میزان بارگذاری ،خزش و همچنین کلیه عوامل مستقل از بارگذاری مانند اثرات گذشت زمان ،آب وهوای طبیعی و تاثیرات جوی ناشی از آلودگی ،مدنظر قرار می گیرند.پارچه های بافته شده علاوه بر داشتن مسئولیت سازه ای باید در مقابل تأثیرات بیولوژیکی و شیمیایی نیز مقاومت کرده و تقریباً غیر قابل اشتغال باشند.

در معماري پارچه اي با استفاده از پارچه های روکش دار ،پارچه وظیفه باربری خود را ایفا می کند و پوشش از پارچه در مقابل آسیبها و صدمات محافظت می نماید.با استفاده از عملیات صورت گرفته بر روی سطح پارچه (که شامل پوشش روی پارچه و تکمیل می شود)،می توان مطمئن بود که سطح پوسته در مقابل اثرات جوی کاملاً آب بند شده است.

روکش پارچه(PVC)

ماده ای که به عنوان روکش در پارچه های پلی استر بکار می رود PVC-P(پلی ونیل کلراید_پلاستیسول به همراه نرم کننده و افزودنیهای دیگر)بوده که یک ماده ترموپلاستیک می باشد که از پلیمرهایی با زنجیره مولکولی خطی وبدون شاخه تشکیل شده است.

این ماده را می توان با اعمال حرارت شکل داده وبه صورت سیال و روان درآورد .بدین جهت از این روکش بر روی پارچه پوشیده  با PVCاستفاده می کنیم ،تا فرار ماده نرم کننده از پوشش زیری را به تأخیر بیاندازیم و از ترد وشکننده شدن پوشش پارچه جلوگیری کنیم .اگر نتوانیم ازروکش پارچه در مقابل اشعه UV  محافظت کنیم آنگاه این ضعف منجر به کاهش شدید مقاومت پارچه در کوتاه مدت خواهد شد.علاوه بر موارد یاد شده ،استفاده از این شیوه امکان جمع شدن و رشد میکرواور گانیزمهایی که منجر به اختلال در خصوصیات نوری (بصری )سازه می شوند را نیز کاهش خواهدداد.

شركت ساره هاي پارچه اي ماهوت در  پروژه هاي سازه هاي چادري خود ، بهترين نوع پارچه PVC را باتوجه به درخواست مشتري استفاده مي نمايد .

فرایند روکش کردن پارچه پلی استر باPVC

برای روکش کردن پارچه های پلی استر باPVC معمولاً در اروپا از سیستم air knife استفاده می کنند

(به استثناءپارچه پیش کشیده پلی استر با روکش PVC ساخت شرکت فراری).البته در امریکا در جریان فرایند ی به نام seamanنخ پودرا بر روی تار خوابانده و سپس ترکیبات پوشش دهنده را از بالا بر روی آنها می ریزند.

شركت ساره هاي پارچه اي ماهوت بهترين نوع  اين نوع پارچه را در اكثر پروژه هاي خود ترجيح داده و باتوجه به درخواست مشتري استفاده مي نمايد .

رنگ زدن پارچه

در فرایند رنگ زدن پارچه باید در مرحله اول یک لایه چسبنده بر روی پارچه خام کشیده شود.این روکش چسبناک خمیری توسط سیستم air knife بر روی پارچه ریخته می شود.این ماده مرکب چسبناک(شامل ایزوسیانات است)با افزودن پلاستیسون(ترموپلاستیک بی شکل )اتصال لازم بین پارچه و روکش را برای مرحله بعد بوجود می آورد.این لایه چسبناک تادمای تقریباً 180 درجه در تونل ذوب حرارت داده می شود.اینکار باعث می شود تا ماده نرم کننده سریعاً به داخل گرانولهای PVC نفوذ کرده و آنها را متورم ساخته و آنها را با هم می آمیزد.در لایه لزجPVCومولکولهای نرم کننده با هم ترکیب شده و یک ماده همگن را بوجود می آورند.برای سرد کردن پارچه روکش شده ای که در حال خارج شدن از تونل ذوب است آن را از میان چندین غلطک سرد که در داخل آنها آب سرد جریان دارد عبور می دهیم.

رنگ زدن در معماری پارچه ای

بعد از سرد کردن ماده چسبناک دقیقاً مثل یم غشاء(پوسته) بر روی پارچه ثابت می ماند.حال در مرحله دوم ،لایه نهایی (بالایی)را بوسیله سیستم  air knifeبر روی آن می ریزند.ترکیبات این لایه مشابه لایه اول است ،فقط در این مرحله از ترکیبات چسبناک استفاده نمی شودو دوباره همان مراحل ذوب و سرد کردن بر روی آن انجام می گیرد.از آنجائیکه پارچه های بافته شده از هر دو طرف روکش می شوند،کل این عملیات باید بر روی سمت دیگر آن هم تکرار شود.

ضخامت پوشش پارچه

یکی از عوامل بسیار مهم در محافظت و دوام طولانی مدت خصوصیات پارچه های پلی استربا روکش PVC،ضخامت پوشش بر روی نخهاست .محافظت از پارچه رابطه مستقیمی با ضخامت پوشش روی ان دارد.هر چه ضخامت پوشش بکار رفته بیشتر باشد به همان اندازه محافظت از نخ بهتر انجام خواهد گرفت.ضخامت مورد استفاده به طور معمول چیزی  بین 08/. تا 25/0 میلیمتر می باشد.برای پارچه های تیپ 1(با بافت ساده)که وزن کل پوشش بکار رفته بر روی آنها 500 گرم بر متر مربع باشد،200 گرم بر متر مربع از این پوشش در زیر پارچه و 300 گرم بر متر مربع از آن  در روی پارچه مورد استفاده قرار می گیرد.لازم به ذکر است که پوشش اولیه (base)بکار رفته در هر دو طرف پارچه تقریباً برابر 100 گرم بر متر مربع می باشد.بقیه وزن هم مربوط به لایه بعدی است که بر روی این base قرار می گیرد.برای پارچه های خامی که وزن واحد سطح بیشتری دارند(بافت سبدی )،وزن لایه پوشش base در حدود 200گرم بر متر مربع می باشد.تعداد لایه های پوشش بکار رفته نیز به نوع پارچه بستگی دارد و بسته به تعداد لایه های بکار رفته ،سرعت پوشاندن پارچه با مواد پوششی  بین 10 تا 15 متر در دقیقه خواهد بود.

ضخامت پارچه در معماری پارچه ای

در بعضی از کارخانه ها از دستگاه های پوشش دهنده”4 لا”استفاده می کنند. که در حین عبور پارچه از دستگاه ،در یک مرحله روکش کردن ،PVC به هر دو طرف  پارچه زده می شود و بدین ترتیب سرعت تولید افزایش می یابد.سه لایه اولیه پوشش (از چهار لایه بکار رفته در این روش)،توسط تجهیزات پوشش دهنده عمودی اجرا می شوند و لایه آخر(لایه بالایی)،توسط یک سیستمknife متحرک افقی بر روی سه لایه قبلی اجرا می شود.

نخ های تار و پود

در حین مراحل تولید (بافت و پوشش)،نخهای تار همواره تحت کشش قرار می گیرند و از آنجائیکه دستگاه های روکش کننده،همواره تحت کنترل قرار دارند،نخهای تار همیشه تحت کشش یکنواختی قرار خواهند داشت .در حین عملیات روکش کردن پارچه(coating)،پارچه ای که به عنوان یک لایه زیرین یا بیس برای مواد پوشش دهنده عمل می کند،در طول لبه های خود بوسیله یک قاب و از طریق سوزن ها و گیره های مخصوصی تحت کشش قرار می گیرد.به خاطر وجود نیروهای انقباضی موجود در جهت پود (که در اثر کشش در جهت تار ایجاد می شوند)احتمال آن وجود دارد که سوزن ها توان تحمل در برابر این نیروهای انقباضی را نداشته و نتوانند لبه های پارچه را نگهدارند.برای  همین است که برای نخهای پود ،از نخهای پیش  منقبض شده (pre – shrunk)که با استفاده از هوای گرم به میزان حداکثر 5/2 درصد منقبض شده اند استفاده می شود تا در حین عملیات با مشکل انقباض پودها روبرو نشویم.

پوشش نهایی (topcoation)

بعد از تمام مراحل یاد شده ،حال روی  هر دو طرف پارچه را با لایه ای نهایی پوشش می دهند که سبب ترمیم روکش سطح پارچه شده و پوشش نهائی (topcoation)یا تکمیل (finishing)نامیده می شود و باعث محافظت بیشتر از پارچه در مقابل کثیف شدن سریع یا نفوذ رطوبت خواهد شد. در ضمن ،این فرایند باعث به تاخیر انداختن فرار مواد نرم کننده از طریق سطح پوشش نیز می گردد.

فرایند ایجاد پوشش نهایی(topcoation)

از دو فرایند برای ایجاد پوشش نهایی(topcoation)استفاده می شود،که به طور مختلفی بر روی خصوصیات پوسته تکمیل شده تاثیر می گذارند.این دو فرایند شامل کار گذاری ورقه های غشای واستفاده از رنگها می باشند.استفاده از لایه های غشایی جامدونور گذار به ضخامت 03/0 تا 08/0 میلیمتر بر روی روکش pvc ،باعث محافظت از آن در مقابل عوامل خارجی خواهد شد.استفاده از یک ماده جذب کننده(absorber)در لایه اول این  غشاءها باعث مقاومت آنها در مقابل اثرات نور uv و مانع از نفوذ آن خواهد شد .اما این روش معایبی را  نیز در زمینه کنترل و قابلیت انعطاف پذیری وکارکرد پارچه بوجود خواهد آورد .بعلاوه استفاده از این روش از خمش و انعطاف  پذیری نخهای تار وپود در یک زاویه جلوگیری به عمل خواهد آورد.

فرآیند پوشش در معماری پارچه ای

در فرایند دوم و وقتی که از رنگهایی که دارای بیس PVDF(فلوروپلاستیک)و اکریلیک هستند استفاده می کنیم. پارچه فقط مقدار جزئی سفت می شود.رنگهای مصرفی به صورت محلول و با ضخامتی تقریباً  برابر 5 تا 10 میکرومتر (Mµ)بر روی سطوح داخلی وخارجی مورد استفاده قرار می گیرند.PVDF می تواند از رنگهای جوش ناپذیر باشد که در این صورت باید قبل از شوش دادن پارچه ها به هم این لایه رنگ را برداشت،البته می توان به جای این مورد ،از موشتقات جوش پذیر دیگر ساخته شده از PVDFواکریلیکها استفاده نمود.رنگ PVDF برای سطح بیرونی پارچه و حداقل در دو لایه استفاده می شود.روکش PVDFاستفاده شده بر روی پوشش بالایی پارچه این اطمینان را ایجاد خواهد کرد که سطح پارچه برای مدتهای طولانی بدون تغییر باقی خواهد ماند و این در حالیست که رنگهای اکریلیک نمی توانند از پریدن رنگ در دراز مدت جلوگیری کنند.

اهمیت روکش پارچه

اهمیت عملیات تکمیل بر روی پارچه های روکش شده ,در سازه های چادری را می توان از تاثیرات مختلف ایجاد شده که, در نتیجه نفوذ رطوبت به داخل پارچه هایی که درای روکش آسیب دیده هستند،بخوبی درک نمود.در حقیقت این لایه top  coating که برروی پوشش انجام می گیرد ،اطمینان حاصل می کند که پارچه در مقابل عوامل جوی و سایر عوامل مخرب احتمالی آسیب  نخواهند دید.

یک مثال در این  رابطه پدیده موئینگی یا wicking  است که نتیجه فرعی تراوش آب به داخل پارچه می باشد.در نقاط آسیب دیده پوشش ،آب از میان شیار ایجاد شده  نفوذ کرده و آسیبهای جدی و پایداری  را به پارچه وارد می آورد.

معماری پارچه ای

بعلاوه در اثر دما ،نور و سایر عوامل طبیعی ،همواره این احتمال وجود دارد که به علت حمله میکرواور گانیزمها و مواد شیمیایی،روکش روی پارچه سست شده ومقاومت خود را از دست بدهند.قارچها ،گلسنگها و آن دسته از گیاهان ریشه داری که موادی متابولیک به صورت اسیدها (اسیداگزالیک،اسید سولفوریک)،آنزیمها و یا رنگ ها از خود ترشح می کنند،می توانند خصوصیات پارچه را  به طور کامل و پایدا تغییر دهند .لذا تغییرات بیوژنیکی ایجاد شده در نتیجه آن ممکن است منجر به کاهش توان و سست شدن روکش پارچه گردد.

این در حالیست که پارچه های شیشه با روکش PTFE  به علت داشتن خصوصیات ضد چسبندگی (در هر دو طرف پوشش PTFE)،مانع از جمع شدن و رسوب کردن مواد بر روی پارچه خواهند شد.

فرآیند نهایی تولید پارچه

در آخرین مرحله از فرایند تولید،پارچه پوشش داده شده وتکمیل می شود و به دور لایه بیرونی خود رول می شود.این کار به دان جهت انجام می گیرد که به علت تمیز ماندن سطح پارچه ،کیفیت سطح پارچه تولید شده حفظ خواهد شد .رول کردن پارچه توسط غلطکهای فولادی انجام می گیرد که دارای روکش پلاستیکی بوده و به سطح پارچه فشار می آورند و به علت جهت چرخش متفاوت با هم(اختلاف جهت چرخش بین آنها )باعث رول شدن پارچه خواهند شد

پارچه های شیشه با روکش PTFE

در صورتیکه به الزاماتی خاص درباره افزایش دوام و یا رفتار پارچه در مقابل آتش نیاز باشد ،باید از یکی از گروه های پارچه های شیشه با پوشش PTFE استفاده کرد.

خصوصیات:

سختی و استحکام بالای این نوع پارچه ها غالباً به خاطر وجود پارچه شیشه است.روکش محافظ از جنس PTFE(پلاستیک ترکیب شده با فلور)،یکی از محکمترین پیوندهای موجود در شیمی آلی به حساب می آید.PTFE سختی کمی دارد ولی پلاستیک محکمی است.این ماده تا حد بالایی در مقابل دما،نور و آب مقاوم است و از خصوصیات ضد چسبندگی خوبی برخوردار است. بعلاوه،PTFE(بدون اضافه کردن تثبیت کننده وپلاستی سایزرها)،اشتغال ناپذیر بوده ومی توانند در محدوده حرارتی بین 270-تا300 درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار گیرند.پارچه شیشه که در واقع به عنوان بستر (BASE)مورد استفاده قرار می گیرند.در برابر UV خورشید مقاوم است ولی اگر پوشش روی آن آسیب دید ،نفوذ آب از ناحیه آسیب دیده عامل اصلی در کاهش استحکام پارچه بحساب خواهد آمد.

الیاف شیشه

الیاف شیشه به خاطر ترد و شکننده بودنشان به صورت فیلامنتهای تکی ریسیده می شوند و سپس این فیلامنتهای تکی به هم تابیده می شوند تا یک نخ را تولید کنند.در جریان ریسندگی وتابیدن مونوفیلامنتها به هم (برای تولید نخ)،نخها را در آهار فرو می برند که این کار باعث کاهش  باربری مکانیکی و اصطکاک بین مونوفیلامنتها می شود و عملکردی مشابه روغن زنی خواهد داشت.

فرایند تولید پارچه های شیشه ای با روکش PTFE

پارچه شیشه را در رولهایی به عرض 5متر،6 الی 10 بار از امولسیون رقیق PTFE عبور می دهند و سپس آن را زیر اشعه مادون قرمز قرار می دهند تا آب موجود بر روی آن به طور کامل بخار شود.بعد از اولین مرحله از روکش کردن ،فرایند sinteringانجام می شود.یعنی بخاطر توانایی سیالیت پائین آن بعد از ذوب شدن ،PTFE را تا دمای قبل از نقطه ذوبش حرارت می دهند(بین 370 تا 380درجه سانتیگراد)واین کار باعث می شود تا بخشی از مواد کاراملیزه شوند.این مرحله آنقدر انجام می شود تا ضخامت روکش به حد مورد نظر برسد.فرایندsintering بر  روی  موادPTFE در لایه های مختلف ،منجر به ایجاد سطحی شیار دار می شود که در انتها می توان آن را با استفادهFEP در فرایند تکمیل کاملاً مسطح و برطرف نمود.در طول کل عملیات ،جهت تار با یک نیروی مشخص تحت کشش قرار می گیرد.در حین عملیات sintering به علت گرمای  شدید امکان گرفتن سریع پارچه در جهت پود وجود ندارد .فروموج موجود در نخهای پود که در حین بافت ایجاد شده است هم چنان در آن باقی می ماند و با کشش اعمالی در جهت تار بیشتر هم می شود.

فرایند روکش کردن در معماری پارچه ای

بعد از اتمام فرایند روکش کردن ،پارچه سرد می شود.اختلاف  موجود بین ضریب انبساط حرارتی پارچه شیشه وPTFEو سرد شدن سریعتر لایه های بیرونی منجر به این خواهد شد که PTFE قبل از پارچه تغییر طول  دهد.از آنجائیکه در حین پوشش پارچه (coating)،فرایند کاراملیزاسیون اتفاق می افتد،در ابتدا پوشش پارچه به رنگ قهوه ای روشن تغییر رنگ می دهد ولی بعد از اینکه این پارچه چند ماه در معرض تابش UV خورشید قرار گرفت،به سفید تغییر رنگ می دهد.جدا از این تغییر رنگ(از قهوه ای به سفید)،تغییر و تاثیر قابل توجه دیگری بر روی پارچه شیشه آغشته به PTFE در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در زیر تابش خورشید مشاهده نشده است.

معایب

یکی از معایب پارچه های پوشیده شده با PTFE در معماري پارچه اي استعداد بالای آنها در پیچ و تاب خوردن یا Kinking  می باشد.که باعث شده تا این نوع پارچه ها نیاز به دیتایلهای اجرائی خاص در لبه های پوسته داشته باشند.در حین عملیات مربوط به آماده سازی برای نصب(شامل بسته بندی و انتقال )وخود عملیات نصب ،باید اقدامات پیشگیرانه مناسبی را مبذول داشت تا مانع از وقوع شکست و گسیختگی بر روی لایه پوشش در حین این مراحل شوند زیرا چنین شکست های در پارچه می توانند نقطه شروع پارگیهای دیگر باشند.بنابراین استفاده از این نوع پارچه ها برای استفاده به عنوان عناصر سازه ای موقتی وجمع شونده مناسب نیست .در ضمن بریدن این نیز سخت است و خیلی سفت هستند و بکاربردنشان دشوار بوده وفقط در دمای بالای 5 درجه سانتیگراد می توانند بدون آسیب نصب شوند.بعلاوه ،بواسطه خزش زیاد در این نوع پارچه ها ،زمان نصب به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

الیاف شیشه با روکش سیلیکون

گروهی دیگر از موادی که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند،الیاف شیشه با روکش سیلیکون هستند.مواد اصلی باربر در این نوع پارچه ها،فیلامنتهای به هم بافته شده از شیشه سیلیکاتی می باشند.ماده بکار رفته برای پوشش پارچه ،سیلیکونی است که خصوصیات آن با افزودن مواد مناسب بهبود یافته است و بسته به نوع کاربرد ،می توان از انواع شفاف تا مات آن استفاده نمود.

مزایا

از مزایای ویژه این پارچه انعطاف پذیری آن است و پدیده kinking نیز در ان رخ نمی دهد در ضمن این پارچه الزامات لازم در مورد استحکام را برآورده ساخته و رفتار آن در مقابل پارگی نیز مطلوب می باشد.این نوع پارچه ها تا حد بالایی در مقابل هجوم مواد شیمیایی مقاوم بوده و می توانند در حرارت بین 60-تا 80 درجه سانتیگراد نیز استفاده شوند.در ضمن این پارچه ها در مقابل UV خورشید نیز مقاومند ،ترد و شکننده نمی شوند و می توان آنها را به رنگ دلخواه در آورد.اما عیبی که در این پارچه ها وجود دارد و باید دراینجا به آن اشاره نمود ،رفتار آنها در مقابل آلودگی های محیطی است که باعث کثیف شدن این نوع پارچه می شود.سیلیکنها در مقابل حملات شیمیایی مقاوم هستند اما گرد و خاک موجود در محیط را جذب  کرده و کثیف می شوند.

فرایند تولید الیاف شیشه با روکش سیلیکون

برای تولید این نوع پارچه باید رزین اولیه سیلیکون را به صورت خمیر درآورده و سپس در یک حلال حل کرده وبه خوبی محلول  نمود.سپس این سیلیکون با استفاده از یک سیستم چاقوئی air kinfe(این سیستم با فشار هوا کار می کند و مواد را با فشار بر روی سطح پارچه می پاشد)،بر روی سطح  پارچه شیشه ریخته می شود.با عبور air knife به دفعات ، مخلوط سیلیکون در حالت خمیر به هردو طرف پارچه شیشه مالیده می شود و سپس از یک لایه مخلوط سیلیکون نیز به عنوان لایه بالایی (top coat)استفاده  می گردد.به منظور بررسی رفتار جذب آلودگی در این نوع پارچه ها ،تستهای زیادی توسط سازندگان و تولیدکنندگان بر روی این پارچه ها انجام می گیرد تا بدین طریق بتوان میزان جذب آلاینده ها توسط آنها را بررسی کرد و آن را تحت کنترل خود در آورند.

سیلیکونها را نمی توان از طریق گرم کردن به هم جوش داد.این ماده نقطه ذوب مشخصی نداردو بواسطه زنجیره ای از مولکولهای فضائی به یک الاستومر متصل شده است.این پارچه های رول شده تا عرض 2متر را بسته به اطلاعات دریافتی از تولید کنندگان می توان از طریق دوختن ،منگنه کردن یا vulcanized  به هم متصل کرد.

فرایند vulcanization

فرایند vulcanization بر روی نوارهای سیلیکونی بوسیله تیرهای پرسی انجام می گیرد.یک نوار چسبناک سیلیکونی  بین دو قسمتی که باید به هم جوش بخورندقرار داده می شوند و بین 150 تا 170 درجه سانتیگراد حرارت داده می شوند.در پایان فرایند vulcanization که بین ماده ای چسبنده از پلیمرها ی مصنوعی (با ترکیبات ارگانیک)و مولکولهای پلاستیک لایه پوشش سیلیکونی صورت می گیرد ،منجر به ایجاد اتصالی با مقاومت بسیار بالا خواهد شد.طول زمان جوش در این فرایند تقریباً بین 30 ثانیه تا 20 دقیقه می باشد.در این روش اتصال ،باید به مقاومت حرارتی درز چسب خورده توجه ویژه ای داشته باشیم.برای دستیابی به ثبات و عدم انقباض ،باید محصول تولید شده را به مدت مشخصی در درجه حرارت معینی در انبار نگه داریم تا از تثبیت فرم آن در پایان واکنش اطمینان حاصل کنیم.

شركت سازه هاي پارچه اي و چادري ماهوت

شركت سازه هاي پارچه اي ماهوت با يك دهه تجربه تخصصي در زمكينه انواع سازه هاي چادري همواره آماده ارائه هرگونه مشاوره، طراحي ، توليد و اجرا در زمينه معماري پارچه اي مي باشد .